Ok, merci pour la modif, parfait pour les pages 46 et 48, et pour la bribe sur l'arbitre officieux, GW n'a en effet pas répondu à la question pour l'instant.
SSB
Nombre de messages : 1960 Age : 49 Localisation : Neuilly sur Seine
Q: When making a Passing Ability test, if the roll is not a natural 1, but is reduced to less than 1 after modifiers have been applied, is this an inaccurate pass or a wildly inaccurate pass? (p.49) A: This will be a wildly inaccurate pass. Essentiel. Le rulebook indique qu'il y a passe méchamment imprécise sur un 1 après modificateurs alors qu'ils voulaient apparemment écrire "1 ou moins". Intégré.
A intégrer à la page 49.
Intégration à faire:
If, when making the Passing Ability test, the dice roll is a 1 after modifiers have been applied, and the Passing Ability test is failed, the ball will deviate from the square occupied by the player performing the Pass action before landing.
Intégré.
SSB
Nombre de messages : 1960 Age : 49 Localisation : Neuilly sur Seine
Q: If an inaccurate or wildly inaccurate pass goes out of bounds, do you roll for passing interference before or after the throw-in? If before, where do you count the ball as for the purpose of placing the range ruler to determine which players can attempt to interfere? (p. 50) A: Before. When placing the range ruler to determine which players can attempt to interfere, treat the ball as occupying the last square it was over before going out of bounds. Essentiel. Le rulebook ne permet pas de répondre à cette question. Intégré.
Remarque:
Bon, ils sont sympa mais comment on fait pour déterminer cette case si la balle se casse dans l'espace du publilc... Ca va demander de faire un report de la règle de passe d'une position simulée sur le terrain avec des cases. Le "public" en étant dénué...
Sebco
Nombre de messages : 5103 Age : 52 Localisation : Chambéry (73)
Concernant ta remarque, ils disent de placer la règle de passe en prenant en compte la dernière case du terrain par laquelle est passée la balle avant de sortir.
En cas de passe imprécise, elle se détermine sans souci puisqu'on fait les jets de D8 un par un.
Edit :
En cas de passe méchamment imprécise, ta remarque m'interrogeait mais je viens de faire 2-3 tests et, en fait, comme le D8 ne peut indiquer qu'une direction horizontale / verticale / diagonale facilement traçable, on trouve aussi à chaque fois.
Dernière édition par Sebco le Lun 31 Juil 2023 - 12:01, édité 2 fois
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SSB
Nombre de messages : 1960 Age : 49 Localisation : Neuilly sur Seine
Q: When resolving a Throw-in, is the square which has the Blood Bowl logo from the Throw-in template on it treated as the first square along the path, or is it treated as 'square 0' and the distance is measured from that square? (p.51) A: It is treated as square 0. Envisageable. Dans les rulebooks précédents, c'était clairement précisé. Pas intégré.
Explication:
Au contraire, je trouve que dans les éditions précédentes, c'était beaucoup plus flou (LRB6 et BB2016). Là, la formulation me semble bien plus claire : "When the ball is thrown-in by the crowd, it travels 2D6 squares from the last square it occupied before leaving the pitch, in the direction indicated by the Throw-in template, before landing."
SSB
Nombre de messages : 1960 Age : 49 Localisation : Neuilly sur Seine
Q: If a thrown player lands in an occupied square and then subsequently bounces into another occupied square, is the player that is in the new occupied square also Knocked Down? (p.54) A: Yes. Inutile selon moi depuis l'errata sur le lancé de coéquipier Pas intégré.
Sebco
Nombre de messages : 5103 Age : 52 Localisation : Chambéry (73)
Q: If a player with the Mighty Blow (+X) skill makes a Block action, and chooses the Both Down result and is Knocked Down themselves, can they still apply the effects of Mighty Blow (+X)? (p.57 & 80) A: No, as when the Armour roll is made for the opposition player, the player with Mighty Blow (+X) is Prone and so cannot use the skill. Essentiel. C'est un gros changement par rapport aux versions précédentes des règles et le rulebook de BB 2020 ne permet pas de répondre à cette question. Pas intégré. A intégrer à la page 80.
Intégration à faire:
When an opposition player is Knocked Down as the result of a Block action performed by this player (on its own or as part of a Blitz action), you may modify either the Armour roll or Injury roll by the amount shown in brackets, except if this player is also Knocked Down by a Both Down result. This modifier may be applied after the roll has been made.
Question:
Ca marche pour Claws aussi ce truc du Both Down ?
SSB
Nombre de messages : 1960 Age : 49 Localisation : Neuilly sur Seine
Q: When a player makes a Blitz action, do they have to nominate the target of the Block action before the player is moved? (p.59) A: Yes. Inutile selon moi suite à la précision déjà donnée 8 questions plus haut Pas intégré.
A intégrer à la page 59.
Intégration à faire:
A ajouter à la fin du premier paragraphe : "The targeted player is the only player they may perform the Block action against. They may choose not to make the Block action at all, though the team's Blitz action for the turn is still used."
Intégré.
A intégrer à la page 59.
Intégration à faire:
A intégrer après le premier paragraphe : "The target of a Blitz action can be any opposition player on the field, wether this player is in range or not, and this will still use the team's Blitz action for the turn."
Intégré.
Dernière édition par SSB le Lun 31 Juil 2023 - 12:44, édité 1 fois
Sebco
Nombre de messages : 5103 Age : 52 Localisation : Chambéry (73)
Et oui, par déduction, ça marche aussi pour Claws.
En fait, les règles de BB 2020 prévoient, page 74, des principes généraux pour les compétences. Ces principes indiquent notamment que seuls les joueurs debout avec leur zone de tacle peuvent utiliser leur compétence, sauf si la description de la comp autorise à les utiliser au sol et / ou sans zone de tacle (c'est pour ça qu'ils ont ensuite publié plusieurs erratas pour compléter des descriptions de comps utilisables au sol et / ou sans zone de tacle).
Ce qui posait question avant la réponse de la FAQ, c'est le moment exact d'utilisation de Mighty Blow dans le cas d'un Both Down sans la comp Blocage. On considère que c'est juste avant de tomber ou que c'est après être tombé ? GW fait comme si c'était évident (en mettant la réponse en designer's commentary et non en errata) mais, pour moi ça ne l'est pas. Quoi qu'il en soit, même si GW n'a pas répondu à la question pour Claws, à mon avis c'est forcément la même logique qui s'applique.
SSB
Nombre de messages : 1960 Age : 49 Localisation : Neuilly sur Seine
Q: What happens if a player suffers a characteristic reduction as the result of an injury, but the characteristic that would be reduced is already at its minimum value? For example, a ST 1 player that suffers a Dislocated Shoulder (-1 ST). (p.61) A: If a player that suffers a characteristic reduction is already at their minimum value, it cannot be reduced further. Instead, roll again on the Lasting Injury table until a different result that can be applied is rolled. Essentiel. Rien n'est précisé dans le rulebook et cette façon de faire est inédite. Intégré.
SSB
Nombre de messages : 1960 Age : 49 Localisation : Neuilly sur Seine
Q: If a player is Sent-off, which happens first: using a Bribe, Argue the Call, or is the order up to the Sent-off player's coach? (p.63 & 91) A: Argue the Call will always happen first, followed by any Bribes (if able). Essentiel, le rulebook ne permettant pas de répondre clairement à cette question. Pas intégré.
Explication:
C'est clairement expliqué, page 91, dans la section Bribes : "A single Bribe may be used after an attempt to Argue the Call has been made."
Q: If a coach is ejected for having rolled a 1 when attempting to Argue the Call, are they only prevented from using a Bribe Inducement for that one sending off, or for the rest of the game? (p.63 & 91) A: Just for that particular sending off. Inutile selon moi, le rulebook précisant déjà "this time" Pas intégré.
Sebco
Nombre de messages : 5103 Age : 52 Localisation : Chambéry (73)
Q: During the End of Drive Sequence, what happens first: players are Sent-off for the Secret Weapon trait, or any end of drive weather effects (such as Sweltering Heat)? (p.66) A: During the End of Drive Sequence, Secret Weapons are always Sent-off before any other effects. Essentiel, le rulebook ne permettant pas de répondre clairement à cette question. Intégré.
SSB
Nombre de messages : 1960 Age : 49 Localisation : Neuilly sur Seine
J'y utilise (et d'autres intervenants) ton argument, mais ça ne convainc pas tout le monde.
Je résumerais en : ils ne savent pas lire, je leur souhaite du plaisir devant une notice IKEA... A aucun moment on y voit la possibilité d'utiliser la Bribe avant Argue the Call (si on veut Argue the Call).
Faut simplement petit suissider (https://www.dailymotion.com/video/x88dmn) ces gens plein de mauvaise fois, ça gagnera du temps.
Sebco
Nombre de messages : 5103 Age : 52 Localisation : Chambéry (73)
Q: If a player makes a superb Kick Team-mate Special action, does it generate Star Player Points like a Throw Team-mate Special action? (p.70) A: No. Envisageable. Ca pourrait être rajouté dans la description de Kick Team Mate. Pas intégré.
Explication:
La compétence indique bien que Kick Team-mate n'est pas une passe ni un Lancé de Coéquipier, et donc bon, ça n'a donc pas vocation à être une Completion : "Once per team turn, in addition to another player performing either a Pass or a Throw Team-mate action, a single player with this Trait on the active team can perform a 'Kick Team-mate' Special action and attempt to kick a Standing team-mate with the Right Stuff trait that is in a square adjacent to them."
Q: If a player converts a Deflection into an Interception, will they gain 2 Star Player Points for the Interception, or 3 Star Player Points — 2 for the Interception, and 1 for the initial Deflection? (p.70) A: They will gain 2 Star Player Points for the Interception. Envisageable. Je trouve ça un peu tiré par les cheveux mais comme le rulebook laissait la porte entrouverte, autant la refermer. Intégré. A la Page 50.
Sebco
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Pour la modif de la page 70 intégrée à la page 50, pour l'instant je ne la vois pas mais tu es certainement en cours de mise à jour.
Sinon, page 46, j'ai l'impression que tu as mis le logo FAQ mai 2023 alors qu'il n'y a finalement pas de modif sur cette page (elles sont intégrées plus loin quand l'action de blitz est détaillée).
SSB
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Q: What happens when a player with a PA of '-' rolls an improvement to its PA? (p.71) A: Either choose another listed option, or improve its PA to 6+. Essentiel. Rien n'est précisé dans le rulebook et cette façon de faire est inédite. Intégré.
Q: If a player randomly selects a characteristic improvement, and then decides they do not want to take the characteristic improvement they have rolled, they can instead take a Secondary skill. Could they instead choose a Primary skill if they wanted? (p.71) A: Yes. Envisageable. Il suffit de rajouter "or a Primary skill". Intégré.
SSB
Nombre de messages : 1960 Age : 49 Localisation : Neuilly sur Seine
Pour la modif de la page 70 intégrée à la page 50, pour l'instant je ne la vois pas mais tu es certainement en cours de mise à jour.
Réparé...
Sebco a écrit:
Sinon, page 46, j'ai l'impression que tu as mis le logo FAQ mai 2023 alors qu'il n'y a finalement pas de modif sur cette page (elles sont intégrées plus loin quand l'action de blitz est détaillée).
J'ai ajouté "and page 59" en bas de la colonne de gauche. Ca fait une petite pointe de rose, c'est joli...
Sebco
Nombre de messages : 5103 Age : 52 Localisation : Chambéry (73)
Q: If I hire a Journeyman that gained an advancement during Step 3 of the post-game sequence, how much do they cost to hire? (p.72) A: They will cost the same as their Current Value, including the cost of any advancements gained. Essentiel selon moi. Il manque dans le rulebook un tiret sur le coût du journalier embauché définitivement. Intégré.
SSB
Nombre de messages : 1960 Age : 49 Localisation : Neuilly sur Seine
Q: What happens if a player rolls a random Skill and gains one that they could take, but cannot actually use? Such as if a player with the No Hands trait gained the Catch skill. (p.74) A: In these instances, roll again until they gain a Skill they could actually use. Essentiel, le rulebook n'évoquant que les compétences que le joueur a déjà et celles qu'il n'a pas le droit d'avoir. Par contre, je mettrais la précision page 71 (chapitre sur les compétences tirées aléatoirement) plutôt que page 74 (tableau des compétences). Pas intégré. Intégré à la Page 71.
Q: If a player with an AV of 8+ (or worse) randomly gains the 1 Iron Hard Skin skill, does this count as them gaining a Skill they cannot use as the Skill will have no effect? (p.74) A: Yes. They may re-roll. Ca se discute mais je dirais Inutile. Ou alors il faut faire cette précision sur plein d'autres cas. Pas intégré. Intégré de fait à la Page 71 dans le cadre de la précision précédente.
Q: Can players that are Prone, Stunned, or have lost their Tackle Zone still use skills such as Dodge, Block, Sidestep or Wrestle (amongst others)? (p.74) A: No. A player that is Prone, Stunned, or has lost their Tackle Zone cannot use any Skills or Traits unless it is specifically stated in the description of that Skill or Trait. Envisageable. Comme c'est un changement important apporté par BB 2020, les exemples donnés dans cette réponse "Dodge, Block, Sidestep or Wrestle (amongst others)" peuvent être ajoutés à la phrase déjà présente dans le rulebook. Pas intégré.
Explication:
Plus tard dans la FAQ, il me semble qu'ils se sont évertués à indiquer pour chaque compétence, celles qui pouvaient être utilisées dans ces cas de figure.
SSB
Nombre de messages : 1960 Age : 49 Localisation : Neuilly sur Seine
Q: If a player attempts to Dodge away from a player with the Diving Tackle skill and fails the original Dodge roll, but then uses a re-roll and succeeds, can the player with Diving Tackle use this Skill on the re-rolled attempt? (p.75) A: Yes Envisageable. La description de Diving Tackle peut être complétée pour que ce soit plus clair. Intégré.
Q: Can a player with the Sneaky Git skill that performs a Foul action still be Sent-off if it rolls a natural double on the Injury roll? (p.75) A: Yes. Inutile selon moi. Pas intégré.
Q: What happens if the ball lands in the Tackle Zones of multiple players from the same team with the Diving Catch skill? (p.75) A: Each player may attempt to catch the ball, in an order chosen by the controlling coach. Envisageable. La description de Diving Catch peut être complétée pour clarifier ce cas particulier. Intégré.
Q: What happens if the ball lands in the Tackle Zones of multiple players from opposing teams with the Diving Catch skill? (p.75) A: Each player may attempt to catch the ball, in an order chosen by the active team's coach. Envisageable. La description de Diving Catch peut être complétée pour clarifier ce cas particulier. Intégré.
Q. Can the Dodge skill be used on moves outside of a player's activation, such as those provided from On the Ball, or the Blitz result on the Kick-off Event table? (p.75) A: No. The Dodge skill can only be used to re-roll a Dodge roll during that player's activation during their own team turn. Envisageable. C'est un point important en ce qui concerne l'événement Blitz. Par contre, ça alourdit le tableau de coup d'envoi. Intégré. Et intégré Page 41.
Q: If a player with the Safe Pair of Hands skill is targeted by a Block action performed by a player with the Strip Ball skill, and they suffer a Push Back result, can they still use Safe Pair of Hands? (p.75) A: No. Envisageable. A la base, ça me parait clair mais c'est une question que j'ai déjà entendu plusieurs fois en tournoi, la précision doit donc valoir le coup. Pas intégré. A intégrer page 77.
Intégration à faire:
A ajouter après le premier paragraphe de la compétence Strip Ball : "A Player with the Skill Safe Pairt of Hands that is Pushed Back (and not Knocked Over, will not be able to use their Skill."
Q: If a player with the Safe Pair of Hands skill is Knocked Down, and there are no empty squares for them to put the ball into, what happens? (p.75) A: The Safe Pair of Hands skill cannot be used in this instance, and so the ball will bounce as normal. Envisageable. Par déduction, je pense que la majorité des coachs appliquerait ça mais au moins la FAQ tranche officiellement. Intégré.
Q: Can the Sure Feet skill be used on moves outside of a player's activation, such as those provided from the Blitz result on the Kick-off Event table? (p.75) A: No. The Sure Feet skill can only be used during that player's activation. Envisageable. C'est un point important en ce qui concerne l'événement Blitz. Par contre, ça alourdit le tableau de coup d'envoi. Intégré. Et Intégré Page 41.
Q: Can a Biased Referee be used against an opposition player with Sneaky Git that rolled a double for the Armour roll, and was not Sent-off due to the Sneaky Git skill? (p.75 & 95) A: Yes. Envisageable. A la base, ça me parait clair mais c'est une question que j'ai déjà entendu plusieurs fois en tournoi, la précision doit donc valoir le coup. Intégré.
Q: If a player with the Animal Savagery trait also has the Jump Up skill, do they still get the +2 to the roll if they wish to attempt to make a Block action while prone? (p.75 & 81) A: Yes. Inutile selon moi. Pas intégré.
Q: If a player has both the Jump Up skill and the Stab trait, can they use the Jump Up skill to allow them to make a Block action from Prone on a 2+ and then replace this Block action with a Stab Special action? (p.75 & 86) A: Yes. Inutile selon moi. Pas intégré.
A intégrer page 75.
Intégration à faire:
A ajouter après le premier paragraphe : "A player with a Movement allowance of 2 or less will stand up without rolling a D6 as described on page 44."
Intégré.
Dernière édition par SSB le Mar 1 Aoû 2023 - 8:16, édité 3 fois
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