| 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier | |
|
+6Elyoukey Simon_ACP Ducky babass2 Zahiko shogun 10 participants |
Auteur | Message |
---|
shogun
Nombre de messages : 1654 Age : 46 Localisation : Massif de la Chartreuse
| Sujet: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Jeu 27 Nov 2014 - 14:23 | |
| salut les filles,
je viens à la pêche à l'info.
ca me motiverais pas mal sachant qu'un geneve-bruxelle me coute 60 € aller retour via eaysjet.
mais st nicolas est à 3/4h de route donc j'aime autant sonder.
@babass qui a l'air d'avoir des infos : 1) le team orga fait il une navette de l'aéroport ? le train bruxelle st nicolas ca dit quoi ? 2) edit reglement du tournois
des boys motivés ? | |
|
| |
Zahiko
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Jeu 27 Nov 2014 - 17:48 | |
| Moi je viens ! J'attends d'avoir des info pour m'organiser | |
|
| |
babass2
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Jeu 27 Nov 2014 - 18:47 | |
| - Da Great MC a écrit:
- [size=150]24 HRS MIDWINTER MADNESS – 17/18 JANUARY 2015[/size]
Where? HQ Gaming Club. Gasmeterstraat 19. 9100 Sint-Niklaas. Belgium.
What? NAF Sanctioned Blood Bowl resurrection tournament TV 110 Blood Bowl Competition Rules Swiss Pairings
Registration Fee? 14 Euros (early registration) / 16 euros (on site registration) Lunch (sandwiches) + Dinner (hot dogs all you can eat) + Breakfast are included
Early Registration? Possible until January 5th
How? Deposit 14 euros on IBAN BE87 0631 9604 2994 (Mats Clays). Please mention who you are paying for. Use Pay Pal (mark payment as a gift). Please mention who you are paying for. Mats_Clays at Yahoo dot com Pay me cash @ Brassbowl or when you see me
TIME TABLE
SATURDAY 09u15 Doors + Registration 10u00 - 12u00 Round 1 Round 2 Round 3 ... SUNDAY ... 08u00-10u00 Round 11 10u00 Prize ceremony
PRIZES
Winner gets a NAF trophy and a GW Chaos Dwarf team (basic team + 2 Chaos Dwarfs + 3 Bull Centaurs). All new in box / blister.
If we have 16+ coaches, a randomly determined coach will win a GW Dark Elf team, new in box. Draw will be during round 1.
If we have 26+ coaches, a randomly determined coach will win a full option GW Skaven team (basic team + 2x Linerat + Thrower + Gutter Runner + Rat Ogre). All new in box/blister. Draw will be during round 11.
We will provide small prizes for most casualties, most touchdowns and wooden spoon.
[size=150]24 HRS MIDWINTER MADNESS RULES PACKAGE[/size]
Halflings can buy a Master Chef, Goblins can buy 0-3 Bribes. No other inducements or Star Players are allowed.
To encourage even more team variety, I used more tiers and tinkered with the golden skill.
TIER 0,5 TEAMS - Dark Elves, Undead, Wood Elves
SKILL SET A
9 skills, no golden skill you will lose your last skill after round 9 and play rounds 10 and 11 without skills
SKILL SET B
11 unique skills (you can assign each skill only once), no golden skill you will play round 11 with only one skill left
TIER 1 TEAMS - Amazons, Chaos Dwarves, Dwarves, Lizardmen, Norse, Orcs, Skaven
SKILL SET A
9 skills, 1 golden skill you will lose your golden skill after round 9 and play rounds 10 and 11 without skills
SKILL SET B
11 unique skills (you can assign each skill only once), 1 golden skill you will play round 11 with only your golden skill left
TIER 1,5 TEAMS - Elves, High Elves, Humans, Necromantic
SKILL SET A
10 skills, 1 golden skill you will lose your golden skill after round 10 and play round 11 without skills
SKILL SET B
12 unique skills (you can assign each skill only once), 1 golden skill you will play round 11 with two skills left
TIER 2 TEAMS - Chaos, Chaos Pact, Khemri, Nurgle, Slann
SKILL SET A
10 skills, 2 golden skills you will lose your golden skills after rounds 9 and 10 and play round 11 without skills
SKILL SET B
12 unique skills (you can assign each skill only once), 2 golden skills you will play round 11 with your two golden skills left
TIER 3 TEAMS - Goblins, Halflings, Ogres, Vampires, Underworld
SKILL SET A
11 skills, 2 golden skills you will lose a golden skill after round 10 and play round 11 with only one golden skill left
SKILL SET B
13 unique skills (you can assign each skill only once), 2 golden skills you will play round 11 with three skills left, you need at least 12 players on your roster to use this skill set
Both skill sets have following limitations: - Tier 0,5 and tier 1 teams can assign two ‘double’ skills - Tier 1,5 and tier 2 teams can assign three ‘double’ skills - Tier 3 teams can assign four ‘double’ skills - One player (only one!) can have two skills assigned - All other players can have only one skill assigned
After each round, you will lose a randomly decided skill. When your match ends your opponent rolls a dice to see which skill you lose.
When you assign your skills before the tournament, you can mark one or two ‘golden skill’, depending on your team tier. You can’t lose this skill when you lose a randomly decided skill.
[size=150]ONLY THE STRONG SURVIVE, BUT THE WEAK ALSO GET TO PLAY[/size]
We will allow players to join the tournament, even if they can’t/won’t play for 24hrs. If you decide to join as a ‘weakling player’ please let us know before the tournament.
- You have to enter the tournament in round 1 and play a minimum of three rounds - You have to exit the tournament two by two, please make arrangements before the tournament. Round 3 will end around 16u30, round 4 18u30, round 5 20u30... - Registration fee will be the same. Lunch and dinner are included and you will have a chance to win the team that is given away in round 1. - If you wish to re-enter the tournament (for example: after four rounds of sleep), you will be able to do so on a two by two basis, please make clear arrangements with another player if you wish to do so. If you do so, you will be able to win the team that is given away in round 11. | |
|
| |
Zahiko
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Ven 28 Nov 2014 - 11:02 | |
| Ktulu te filera mes sous lors du Brassbowl | |
|
| |
shogun
Nombre de messages : 1654 Age : 46 Localisation : Massif de la Chartreuse
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Ven 28 Nov 2014 - 11:47 | |
| zahiko, tu geres comment le voyage ? voiture ? train ? on peut gerer une recuperation sur l'aeroport de bruxelles ? se rejoindre et louer une bagnole ? je suis chaud en fait ! | |
|
| |
Zahiko
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Ven 28 Nov 2014 - 12:17 | |
| Il faut voir avec Oon c'est lui qui gère le voyage. Nous on y va en voiture de paris le vendredi soir. A priori on rentrerait le lundi matin par contre :/.
| |
|
| |
babass2
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Ven 28 Nov 2014 - 12:56 | |
| - shogun a écrit:
- zahiko, tu geres comment le voyage ?
voiture ? train ?
on peut gerer une recuperation sur l'aeroport de bruxelles ? se rejoindre et louer une bagnole ?
je suis chaud en fait ! Faut voir avec les participants En probable il y aura je pense des belges qui devraient passer à côté de Zaventem en voiture. Pour charleroi. Je doute que des belges passe à côté en voiture. Ça serait quoi tes horaires? | |
|
| |
babass2
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Ven 28 Nov 2014 - 13:01 | |
| - zahiko a écrit:
- Ktulu te filera mes sous lors du Brassbowl
Normalement Ktulu devrait voir demain un membre du club de st Nicolas demain à min tournoi. | |
|
| |
Ducky
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Ven 28 Nov 2014 - 14:57 | |
| Il me tentait déjà l'an dernier c'lui là on a des 24h moins loin maintenant et peu probable que je puisse bouger à cette période (comme l'an dernier quoi). A faire une année en tout cas ! | |
|
| |
Simon_ACP
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Ven 28 Nov 2014 - 15:07 | |
| Comme les 2 précédentes éditions, j'en serais! | |
|
| |
babass2
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Lun 15 Déc 2014 - 9:46 | |
| Elyoukey vient de me dire qu'i l va venir Moi je ne pense pas que je pourrai en être. | |
|
| |
babass2
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Lun 15 Déc 2014 - 10:32 | |
| Pour les français qui viendraient en avions/trains: - 48minutes de trains depuis l'aéroport de Zaventem. - 1h30 depuis Bruxelles.
Si vous venez pas en avion: limite c'est plus simple de ne pas s'arrêter à Bruxelles. Genre prendre le thalys jusqu'à Anvers... il me semble que les locaux ont déjà hébergé du monde le vendredi soir.
Si vous venez "en charter". Il existe des billets de trains pour 10 trajet qui coûtaient 7€50 le trajet (la dernière fois que j'ai pris le train) et qui peuvent être utilisés par plusieurs personne en même temps (je pense qu' a3 en n'utilisant que 6 des 10 billets vous etes déjà gagnants...)
| |
|
| |
Elyoukey
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Lun 15 Déc 2014 - 11:44 | |
| - babass2 a écrit:
- Elyoukey vient de me dire qu'i l va venir
Elyoukey a aussi un clavier et assez de neurones pour utiliser ses appendices préhensiles afin d'en informer qui de droit en temps et en heure. Mais j'aimerais bien être sur que mon inscription est validée et qu'il y a la place avant de prévoir le voyage. | |
|
| |
babass2
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Lun 15 Déc 2014 - 12:26 | |
| | |
|
| |
Elyoukey
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Lun 15 Déc 2014 - 13:29 | |
| le topic sur TFF a pas l'air tellement à jour, mais merci pour l'info. Je vais envoyer un mp d'inscription à da_great_mc
| |
|
| |
Kirou
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Sam 27 Déc 2014 - 18:29 | |
| Messieurs, la Belgique à besoin de vous... - Da Great MC a écrit:
- Hi everybody, we may have a problem here...
I don't mind last mindute deciders, I really don't.
But I need twelve confirmed players to run an eleven round tournament. So far I have seven.
Four HQ guys, three French guys, zero Belgian players from outside the HQ. Which is why I am posting here once more.
Silvio from Italy is considering making the trip, just like last year. I don't want a situation where he books a flight and I have to cancel the tournament because nobody's interested.
@ Babass: can you ask the French community to let me know if they're going to attend? @ everybody else: if you consider attending, can you let me know?
For 2016, I will reconsider the tournament formula, if that is the reason so few Belgians are interested.
- Citation :
- [size=150]!!! Last call !!![/size]
We need at least twelve players to organise an eleven round tournament, so far only seven players (including the reserve player) have confirmed. Strange, since previous editions of this tournament had 30+ players and mostly positive feedback.
I don't mind last minute deciders, but this year I could really use some early confirmations. I'll give it untill January 4th, if we don't have enough players to guarantee eleven rounds, we'll have to do something...
Regards,
Mats | |
|
| |
babass2
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Sam 27 Déc 2014 - 19:14 | |
| apparement la date cette année n'arrangent pas tout le monde ici (partiels, etc...) comme quoi, il suffit qu'un tournois ait lieu 2 semaines plus tôt que d'habitude pour que ça foire... | |
|
| |
feerikon
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Dim 28 Déc 2014 - 19:15 | |
| Si jamais ca tombe a l'eau, pour les parisiens et les nordistes, ya le tournoi des Cathims ce weekend la, et on peut encore vous accueillir ! | |
|
| |
Kirou
| |
| |
Zahiko
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Lun 29 Déc 2014 - 14:29 | |
| Ah la bonne nouvelle de la journée ! | |
|
| |
Zahiko
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Dim 18 Jan 2015 - 15:31 | |
| Bien rentrer !! Très bon tournois !
Nous retiendrons qu'elle garde ses gants page 46 et le Criiis Criiis du moute à 2h du matin !
A bientot ! | |
|
| |
Kirou
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Dim 18 Jan 2015 - 21:12 | |
| - zahiko a écrit:
- Bien rentrer !! Très bon tournois !
Nous retiendrons qu'elle garde ses gants page 46 et le Criiis Criiis du moute à 2h du matin !
A bientot ! J'approuve | |
|
| |
moute
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Mar 20 Jan 2015 - 13:53 | |
| mouais la fatigue... probablement!
| |
|
| |
harti
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Mar 20 Jan 2015 - 14:16 | |
| - zahiko a écrit:
A bientot ! Un décodeur pour ceux qui pexait ailleurs ? | |
|
| |
moute
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier Mer 21 Jan 2015 - 11:20 | |
| - harti a écrit:
- zahiko a écrit:
A bientot ! Un décodeur pour ceux qui pexait ailleurs ? comme a Vegas, ce qui se passe à vegas reste à vegas.... mais rien ne sera plus comme avant! | |
|
| |
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier | |
| |
|
| |
| 24h midwinter madness (BEL) 17-18 janvier | |
|