| Règles de la world cup 2011 | |
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Auteur | Message |
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azzroag
Nombre de messages : 2314 Age : 42 Localisation : Paris
| Sujet: Règles de la world cup 2011 Lun 17 Jan 2011 - 23:10 | |
| - Citation :
Ruleset.
The NAF World Cup will use the latest ruleset; CRP , with the following exceptions and/or amendments:
The Illegal Procedure rule will not be in use
Coaches have 1,100,000 GP to create their starting team rosters. Team rosters must consist of at least 11 players as per the normal rules.
No Inducements (inc. Star Players, wizards, master chefs etc) or special play cards are used.
Star Player Points are in not use.
All casualties and/or deaths are healed between rounds. Healed players that have been given a skill before game 1, 4 or 7 will retain those improvements.
Player improvements are not counted towards Team Value, so in effect Team Value is fixed at the starting 1,100,000 GP for all rosters and therefore of no impact.
Chaos Pact, Slann and Underworld teams are allowed.
The match sequence is as follows:
1) Pre Match and Introduction. i) Decide what constitutes a 'cocked die'. (It is recommended that any dice that is not flat on the table or board is considered cocked to eliminate any confusion, but ultimately this is for the coaches to decide.) ii) Show your opponent your roster and team. Point out which players represent which positions and point out which players have gotten which skills. Look over your opponent's team roster and ensure that it's legal. Call a NAF Referee or NAF Tournament Official over in the event of any discrepancy before the match begins. iii) Work out the number of Fans and Fame and note the result.
2) The Match. i) Roll Weather. ii) Roll for Kick Off. (Winner decides to kick or receive). iii) Receiving team's turn. iv) Kicking team's turn... etc...
3) The Post Match Sequence. i) Fill out results sheet and sign it. Please ensure that both you and your opponent’s results sheets are in accordance. ii) Data Entry. Hand in results sheet at the appropriate point. Once a signed result sheet is handed over to a NAF Tournament Official the result can’t be changed
Skill Progression.
Before round 1 you may assign three skills to three separate players on your roster. Before round 4 and round 7 you may assign two skills to two separate players on your roster. No player can get more than one extra skill during the tournament.
All skills are ‘normal’ skills. Before round 4 and 7 one of the skills may be a ‘double’.
All skills must be noted on the team roster your teamcaptain hands in to the organization when registering your team on day 1.
The NAF reserve the right to amend the tournament rules as necessary, we'll obviously keep everybody posted.
Dernière édition par azzroag le Mar 18 Jan 2011 - 7:59, édité 1 fois | |
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BiBi
Nombre de messages : 2370
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Mar 18 Jan 2011 - 7:48 | |
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Tristelune
Nombre de messages : 1923 Age : 47 Localisation : Grenoble
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Ven 18 Fév 2011 - 14:01 | |
| Pour les compétences si j'ai bien compris ça donne ça ? Toutes les compétences sur des joueurs différents : - avant match 1 : 3 compétences simples. - avant match 4 : 1 compétence simple et une double. - avant match 7 : 1 compétence simple et une double.
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azzroag
Nombre de messages : 2314 Age : 42 Localisation : Paris
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Ven 18 Fév 2011 - 14:52 | |
| tu as bien compris fabrice | |
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bouzzy
Nombre de messages : 308
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Ven 18 Fév 2011 - 23:39 | |
| Du coup ça donne 5 compétences simples et 2 doubles au final ? C'est assez bourrin | |
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Sebco
Nombre de messages : 5106 Age : 52 Localisation : Chambéry (73)
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Sam 19 Fév 2011 - 10:29 | |
| A la première World Cup, on avait 1 comp en plus par match et on avait donc fini avec 9 comps pour le neuvième et dernier match. Là on en aura 7 pour tout le Dimanche (bref les 7e 8e et 9e match). C'est donc moins que la dernière fois. C'est vrai que ça fait un peu plus que dans les tournois habituels mais, d'un autre côté, c'est la World Cup, il y a 9 matchs, bref tout y est plus gros! | |
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Longshot
Nombre de messages : 1533 Age : 45
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Mer 23 Fév 2011 - 13:39 | |
| dommage la réduction de comp... ca donner un peu plus de profondeur qu'aux tournois habituels. Mais ca va être beau quand même ! | |
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BiBi
Nombre de messages : 2370
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Jeu 13 Oct 2011 - 8:01 | |
| Ayé, voilà les règles complètes, telles qu'on peut les voir sur le site créé pour l'occasion de la WCII. http://www.blood-bowl.nl/pages/World%20Cup/World%20Cup%202011/Rules?windowuid=uid1318485387 - Citation :
- RULE SET NAF WORLDCUP 2511
The NAF World Cup will use the latest rule set; CRP , with the following exceptions and/or amendments:
The Illegal Procedure rule will not be in use, nor is the 4 minute 'timer' rule. Please note that you may be given a certain amount of time to complete your game should you be running late. More on this under 'match sequence'. Coaches have 1,100,000 GP to create their starting team rosters. Team rosters must consist of at least 11 players as per the normal rules. No Inducements (inc. Star Players, wizards etc) or special play cards are used. The exceptions are: Halflings, who are allowed a Master Chef on their starting roster. Goblins, who are allowed to take bribes on their starting roster. The costs for both the Chef as the Bribes are the same as in the Inducements section of the CRP rule set. Star Player Points are in not use. All casualties and/or deaths are healed between rounds. Healed players that have been given a skill before game 1, 4 or 7 will retain those improvements. Statt decreases will not pass on to the next game. Player improvements are not counted towards Team Value, so in effect Team Value is fixed at the starting 1,100,000 GP for all rosters and therefore of no impact. Chaos Pact, Slann and Underworld teams are allowed.
The match sequence is as follows: 1) Pre Match and Introduction.
Decide what constitutes a 'cocked die'. (It is recommended that any dice that is not flat on the table or board is considered cocked to eliminate any confusion, but ultimately this is for the coaches to decide.) Show your opponent your roster and team. Point out which players represent which positions and point out which players have got which skills. Look over your opponent's team roster and ensure that it's legal. Call a NAF Referee or NAF Tournament Official over in the event of any discrepancy before the match begins. Work out the number of Fans and Fame and note the result.
2) The Match.
Roll Weather. Roll for Kick Off. (Winner decides to kick or receive). Receiving team's turn. Kicking team's turn... etc...
3) The Post Match Sequence.
Fill out results sheet and sign it. Please ensure that both you and your opponent’s results sheets are in accordance. Data Entry. Hand in results sheet at the appropriate point. Once a signed result sheet is handed over to a NAF Tournament Official the result can’t be changed.
4) Timing the matches.
You have 2 hours and 15 minutes to complete your match. When one hour's over, a general notice will be given that you should be close to starting the 2nd half. If, with one hour left, your game hasn't started the second half yet, you and your opponent will get a timer (chess clock). Each coach will have 30 minutes time for all his turns left in the game. If you've spent all your time and your opponent hasn't, all you are allowed to do is put any prone players upright and unstun any players that are stunned. You are not allowed to take ANY other action than this. If one or two coaches are late for the game the referees will note down your table number and who's late. If, with one hour left, the game hasn't started the second half yet, the coach who was late will get 20 minutes instead of 30. His opponent will get 40 minutes instead of 30. If both players were late both players will get 30 minutes. If one of the players is not at his table after 30 minutes, the other player will win by default! If 2 hours and 15 minutes have passed or both players' time has run out the game ends immediately. For the last match on Sunday you will only have 2 hours!
5) points / rankings Results will go into two rankings: Team and Individual.
Team Ranking:
Each game played by a team member will add up to the team ranking. The team ranking will be made up of the results of all the team members.
Win : 1 point Draw : 1/2 point Loss : 0 point Tiebreaker: Net TD + Net Cas
Individual Ranking:
We'll also keep track of an individual ranking. Each game will add points (or none) to this ranking.
Win : 3 point Draw : 1 point Loss : 0 point Tiebreaker: Net TD + Net Cas
6) Skill Progression.
Before round 1 you may assign three skills to three separate players on your roster. Before round 4 and round 7 you may assign two skills to two separate players on your roster. No player can get more than one extra skill during the tournament. All skills are ‘normal’ skills. Before round 4 and 7 one of the skills may be a ‘double’. All skills must be noted on the team roster your team captain hands in to the organisation when registering your team on day 1.
7) Team Makeup
Each team consists of 6 coaches. Each coach MUST coach a Bloodbowl team of a different race than any other coach of his team. This will result in each team having 6 different races. Ergo: No team can have two undead teams for example. (You can obviously have multiple Daves or Maggies in your team, that's actually a lot of fun)
8 ) The NAF reserve the right to amend the tournament rules as necessary, we'll obviously keep everybody posted.
Points importants : - finalement on peut acheter les pots de vins aux gobs et les chefs aux halfs - l'horloge d'échecs pour les retardataires - la nécessité de choisir toutes les compétences dès le départ Dommage par contre qu'ils ne demandent pas aux coaches de jouer avec les mêmes dés. | |
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BiBi
Nombre de messages : 2370
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Ven 14 Oct 2011 - 7:46 | |
| - Citation :
- Concerning teams who play one day in "the Schutter".
Teams who play in this pub the whole day can pick 6 tables. First come first serve (or referees choice if all enter at once). They'll play all their matches (that day only) on these tables. We'll try to make sure they won't play in the pub again. Logically, they won't play the other teams who are present there the whole day. Les teams qui seront tirées en J1 pour jouer dans le bar (environ 1km de la salle) y resteront pour les 3 matches de la journée. En J2 et J3, ça sera à chaque fois d'autres équipes qui iront, pour qu'aucune équipe n'y joue plus d'une journée. Bref, pas mal de monde a des chances d'y passer. | |
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Elyoukey
Nombre de messages : 1596
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Ven 14 Oct 2011 - 8:09 | |
| c'est bizarre, ça veut quand meme dire qu'il y aura des équipes qui feront des aller-retours j'imagine ? | |
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Buck's
Nombre de messages : 3261 Localisation : ACP
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Ven 14 Oct 2011 - 8:16 | |
| Nous les allers-retours on a déjà donné il y a 4 ans ! | |
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BiBi
Nombre de messages : 2370
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Ven 14 Oct 2011 - 9:21 | |
| Ok, y'a pas que moi qui trouve ça bizarre du point de vue des rondes suisses. | |
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BiBi
Nombre de messages : 2370
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Ven 14 Oct 2011 - 9:41 | |
| J'aurais bien aimé demander des précisions sur ce point, mais ma cotisation NAF n'étant pas à jour, je ne peux pas poster sur le forum.
D'ailleurs, question qui peut avoir son importance : est-ce qu'il faut avoir sa cotisation NAF à jour pour participer ? | |
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kadu-c
Nombre de messages : 2169 Age : 42 Localisation : Tours (37)
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Ven 14 Oct 2011 - 12:03 | |
| - BiBi a écrit:
- D'ailleurs, question qui peut avoir son importance : est-ce qu'il faut avoir sa cotisation NAF à jour pour participer ?
Faut forcément avoir un compte NAF, par contre pas sûr qu'ils vérifient si ton inscription est bien à jour. - Buck's a écrit:
- Nous les allers-retours on a déjà donné il y a 4 ans !
On y avait échappé, c'est un peu un jeu dans le jeu. | |
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Buck's
Nombre de messages : 3261 Localisation : ACP
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Ven 14 Oct 2011 - 13:56 | |
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shogun
Nombre de messages : 1664 Age : 46 Localisation : Massif de la Chartreuse
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Ven 14 Oct 2011 - 17:00 | |
| - BiBi a écrit:
- Dommage par contre qu'ils ne demandent pas aux coaches de jouer avec les mêmes dés.
pour moi c'est tout vu, je joue avec ceux de mon adversaire et point barre | |
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Sebco
Nombre de messages : 5106 Age : 52 Localisation : Chambéry (73)
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Ven 14 Oct 2011 - 17:46 | |
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BiBi
Nombre de messages : 2370
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Sam 15 Oct 2011 - 11:00 | |
| Ce qui me semble bizarre rondesuissement parlant Seb, c'est de dire que les teams présentes là bas ne se rencontreront pas. "Logically, they won't play the other teams who are present there the whole day." Est-ce inconcevable que 2 équipes présentes toute la journée là bas fassent un résultat identique en R1 dans leurs matches respectifs et doivent se rencontrer ? | |
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Sebco
Nombre de messages : 5106 Age : 52 Localisation : Chambéry (73)
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Sam 15 Oct 2011 - 13:39 | |
| - BiBi a écrit:
- Ce qui me semble bizarre rondesuissement parlant Seb, c'est de dire que les teams présentes là bas ne se rencontreront pas.
"Logically, they won't play the other teams who are present there the whole day." Est-ce inconcevable que 2 équipes présentes toute la journée là bas fassent un résultat identique en R1 dans leurs matches respectifs et doivent se rencontrer ? En fait ils veulent limiter les déplacements. Donc avec leur système, ils ont déjà la moitié des équipes présentes dans le pub qui ne bougent pas (ça peut faire statistiquement jusqu'à 2 fois moins d'équipes qui doivent se déplacer). Le problème si 2 des équipes normalement fixées au pub se rencontrent, ça veut dire qu'il y a une table de jeu dans le pub qui se libère et qu'il faut donc rapatrier 2 équipes de la grande salle. D'où leur souhait de ne pas voir 2 équipes fixées au pub se rencontrer. Ils n'ont pas expliqué comment ils évitaient ça mais je suppose tout simplement qu'ils feront des inversions manuelles de match, comme à l'époque où les logiciels de tournois ne savaient pas éviter les doublons de match (match déjà joué qui est retiré). Bref si l'équipe classée 73e rencontre théoriquement l'équipe classée 74e et que ce sont 2 équipes fixées au pub, ils feront jouer la 73e contre la 75e et la 74e contre la 76e (suf si elles se sont déjà rencontrées ou sauf si ce sont 2 équipes fixées au pub) et voilà. | |
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Nathaniël
Nombre de messages : 1573 Age : 41 Localisation : Rouen
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Dim 16 Oct 2011 - 13:06 | |
| Je pense que Sebco a raison.
D'autant que le système de points, très simple, le permettra : Victoire d'équipe = 1 point Match nul = 0,5 point Défaite = 0 points
Même au bout de 3 rondes, il y aura un tas d'équipes à égalité. Faire une inversion manuelle de matchs ne posera pas de problème, si leur logiciel le permet. | |
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BiBi
Nombre de messages : 2370
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Mar 18 Oct 2011 - 9:55 | |
| Les livrets sont dispos ! http://www.blood-bowl.nl/pages/World%20Cup/World%20Cup%202011/Booklet?windowuid=uid1318924374J'adore la couverture, avec le revenant français qui a la coupe dans une main et la baguette dans l'autre, ainsi que le skaven suisse (sans doute un signe ! ) - Citation :
- Ces deux établissements servent de la nourriture, et bien sûr vous trouverez
beaucoup de possibilités dans le voisinage pour vous nourrir. N'hésitez pas à demander aux locaux au tournoi pour plus d'informations. Il ne sera pas permis d'apporter à manger ou à boire. Vous pourrez manger des Mars, Snickers ou autres snacks, vous pourrez aussi boire de l'eau si vous en avez, mais manger des sandwiches ou de boire du thé, du café que vous avez amené vous sera interdit. Merci. Ca fait plaisir ! | |
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kadu-c
Nombre de messages : 2169 Age : 42 Localisation : Tours (37)
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Mar 18 Oct 2011 - 15:37 | |
| C'était le cas aussi lors de la 1ère édition il me semble, mais c'était pas un problème pour Darky et Ptitjaune qui n'avait pas oublié leur(s) bouteille(s) d'eau jaunâtre... | |
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Magikmoon
Nombre de messages : 1421 Localisation : Dans l'pentu (74)
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Mar 18 Oct 2011 - 16:01 | |
| apres une rapide lecture : on nous parle des repas vendus au pub, mais dans les 111euros d'inscription, le repas du midi n'etait pas inclus ? la regle de passe ne m'as pas l'air d'etre la derniere mise a jour (eclair et courte). sympa les traduction de comp, mais il va reagir comment l'anglophone au terme AGRESSION!!!! ? | |
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azzroag
Nombre de messages : 2314 Age : 42 Localisation : Paris
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Mar 18 Oct 2011 - 20:14 | |
| je vais remonter tes tres bonnes question mon cher magik (si ce n'est pas deja fait) NB : tu es sur de ce que tu dis sur le template de passe ? ca semble coller avec le mien !
qqun peut il valider si le template de passe est le bon dans le livret proposé pour la WC ? | |
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Osskpo
Nombre de messages : 939 Age : 45 Localisation : Rouen
| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 Mar 18 Oct 2011 - 21:30 | |
| pour les repas , si vous regardez dans le livret , c'est marquer que le pub fait des repas "bloodbowl" le soir.
celui du midi est dans le tarif de l'inscription | |
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| Sujet: Re: Règles de la world cup 2011 | |
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